Diana – Nemcova dolka – Jahodná – Bankov (Čermeľská dolina II.)

Po celom dni, keď teploty dosahovali 31°C, bol horský bicykel jediná možnosť (keď nerátam teda kúpalisko) ako sa aspoň trošku prevetrať. Cyklotrasa vedúca Nemcovou dolinou je pokračovaním cykoltrasy, ktorú som popísal už skôr – link na popis. Spolu tvoria náročnejší okruh, ktorý je zaujímavý svojim prevýšením a kľudom lesa, lebo paradoxne (napriek tomu, že je to jedna z mála značených cyklotrás v okolí Košíc) tu človek nestretne veľa cylistov, tobôž ľudí.

Zelená cyklotrasa pokračuje pri odbočke na Čermeľskú dolinu (48.792818° 21.161993°),  ďalej potom míňa odbočku na chatu Diana a rozcestník na sedlo pod Veľkým vrchom a na konci doliny sa na Nemcovej Dolke (650 m.) napojí na zelenú turistickú značku. Pokračuje ďalej dlhým zjazdom (kamene, drenážne ryhy na vodu) na Lieskovec (2km, 480m) a z Lieskovca miernym stúpaním na Findorákovú (6km, 576m). Na Lieskovci (48.810571° 21.123169°) je však treba dať pozor, pretože tu sa cyklotrasa rozdeľuje – buď pokračuje ďalej zjazdom smerom na Košickú Belú alebo odbáča vľavo hore (stúpanie), smerom na Findorákovú (4km). Na Findorákovej cyklotrasa pokračuje buď späť k chate Diana (7,5km) – čím by sa okruh tejto cyklotrasy uzavrel – alebo na Jahodnú (3km) kde trasa klesá miernym zjazdom až na hlavú cestu, odbočku do strediska Jahodná.

[fotogaléria] [EveryTrail] [GPS KML track] [panoramatická fotogaléria] [Cermeľská dolina I.] [3D mapa] [2D mapa]

relax

Nemcova_dolina-02

Nemcova_dolina-06

Nemcova_dolina-16

lúka (na trase Jahodná - Bankov)
lúka II. (na trase Jahodná - Bankov)
lúka III. (na trase Jahodná - Bankov)