Diana – Jahodná – Klatovianka (Čermeľská dolina I.)

Čermeľská dolina je výborným východiskovým bodom na cyklotúry do lesných a hôrnych častí okolia mesta Košice.  Jednou z možností pre čiastočne kondične náročnejsiu trasu je využiť modrý turistický chodník, začínajúci pri “U ovečky” – rozcestník Čermeľ [48.749030 21.232495]. Modrá turistická trasa je až po Alpinku [48.760771 21.180009] cyklisticky nenáročná a takmer bez stúpania. Vedie lesným, úzkym, kamenistým chodníkom, ktorý býva po dažďoch rozmočený. Pri Alpinke cyklotrasa prechádza na asfaltovú cestu v dobrom stave (cyklochodník je už v týchto miestach oficiálne vyznačený) a miernym súpaním, stále po modrej, míňa rozcestníky Čermeľská dolina [48.77545 21.16649] – z ktorého je možnosť pokračovať strmou žltou turistickou značkou na Jahodnú – a Chata Diana [48.792503 21.162242]. V týchto miestach sa cyklotrasa rozdeľuje. Buď pokračuje ďalej, rovno – Čermeľskou dolinou, alebo odbáča doľava, smerujúc na Jahodnú. Obe možnosti sú oficálne značené.

Po odbočení doľava, smer Jahodná, sa povrch nemení, snáď asfalt je možno menej kvalitný. Mierne stúpanie však prechádza do stúpania prudšieho a tento trend, na pár výnimiek, pokračuje takmer až po Jahodnú.