Košice – Jahodná – Opátka – Kojšov – K.Belá – Košice

Už dávnejšie som chcel prejsť asfaltovou cestou z Opátky do Kojšova. Vždy som si však, keď som sa dostal do tých končín, vybral nejakú lesnú cestu. Nedávno otvorili novú cyklotrasu z Jahodnej do Opátky (č.11 Jahodná – Potoky – Opátka (19km) ) a to bola vhodná príležitosť pokračovať realizovať okruh, ktorý som už dlho plánoval.

Cyklotrasa č.11 (spolu s trasou č.9) začína na parkovisku pred hotelom Jahodná a križuje vlek č.4, za ktorým vchádza do lesíka medzi zjazdovkami, križuje ho a na začiatku druhej zjazdovky pokračuje po spodnejšej lesnej ceste, ktorá je dobre a viditeľne značená cyklistickým značením. Od trasy č.9 sa odpája v týchto miestach N48.77267° E21.11854°.

Z Opátky do Kojšova vedie asfaltová cesta, ktorá je vo veľmi dobrom stave (je možné použiť trekový aj cestný bicykel). Stúpanie z Opátky do sedla pod Suchým vrchom (48.79207° 21.01977°) má dĺžku 4.5km, prevýšenie 342m a priemerné stúpanie 7%. Sedlo pod Suchým vrchom je križovatkou zelenej a žltej turistickej značky. Žltou sa dá smerom na juh pokračovať do Idčianskeho sedla, alebo severným smerom do Kojšova (oba smery sú vhodné na MTB). Zelená značka vedie na severným smerom a zavedie vás na Suchý vrch, Krížny vrch a sedla Zemničky pod Folkmarskou skalou. Zo sedla asfaltová cesta klesá až do obce Kojšov. V týchto miestach N48.78165° E21.01172° ak odbočíte doľava (hore kopcom), dostanete sa ku turniketu vleku B lyžiarskeho strediska Kojšovská hoľa (http://skiparkerika.sk/trate). Úsek Opátka – sedlo pod Suchým vrchom – Kojšov (11km) by bolo logickým a vhodným pokračovaním cyklotrasy č.11 z Jahodnej.

[fotogaléria z cyklotúry (via Drift action camera)] [GPS All trails track]

Luxusná lesná cesta (Jahodná - Opátka)
Luxusná lesná cesta (Jahodná – Opátka)
Horská prémia (Opátka - Sedlo pod Suchým vrchom)
Horská prémia (Opátka – Sedlo pod Suchým vrchom)