GC1Q6T9 – Tulave topanky IV. Tlsta (Velka Fatra)

Nemal som veľmi rád hromadné akcie s ľudmi, ktorých nepoznám. No keď na stránkach geocaching.com Bihi75 vypublikoval geo-event “Tulave topanky IV. Tlsta (Velka Fatra)“, nezaváhal som ani sekundu a nahlásil som sa. Ani neviem prečo. Asi som podvedome tušil, že Veľká Fatra a turistický geo-event by mohla byť tá správna kombinácia, ktorá by mohla fungovať. A našťastie som sa nemýlil. Tento event zmenil môj názor na takéto komunitné akcie – obvzlášť tie turistické.

Na event sme vyrazili spolu s Algolkou (Andrea) a DCharliem (Karol) už deň vopred, v piatok cca okolo 18tej. To som ešte netušil, že do Blatnice prídeme až v sobotu ráno okolo 03:00 :))))). Náš výlet na event začal kešovaním už v Košiciach, kde sme boli vybrať z jedného “TB hotela” všetky existujúce TB a GC. Aby nezmizli. Pokračovali sme do Prešova, kde sme našli už ani neviem koľko kešiek. Najviac sa mi však páčila tá pri výhliadkovej veži. Škoda, že už nie je v prevádzke.

Už v Prešove nás chytil západ slnka, čo znamenalo, že do Blatnice prídeme naozaj doosť neskoro :)
Výhliadková veža, Prešov

Kešovanie pokračovalo tentokrát v Poprade, kam sme sa dostali však vďaka jednej keške (hľadanej takmer hodinu) až v noci. Poprad má autorov, ktorí zakladajú naozaj kvalitné geocaches. Klobúk dole. Ako príklad veľmi rád uvediem GC Rozcestnik (GCYTP1), GC Popradska radodajka (GCWYA5) a GC PPPPP-Kanón (GC12RVD ), ktorú sme našli (okrem iných) počas tejto našej cesty. Naozaj je to KVALITNÁ GEOCACHE!

kvalitná cache GC PPPPP-Kanón (GC12RVD)
nočný Poprad
DCharlie & Algolka

V Porade sme sa vďaka kešovaniu a nákupe v Tescu zdržali do cca 00:30. Našťastie sme mali dohodnuté v campe v Blatnici, že tam môžeme prísť kedykoľvek a ubytujú nás. No mattas-ovci (a novacii, u ktorých DCharlie zabešteloval ubytovanie) že nie, nie, prídite kedykoľvek. Naozaj sme však nechceli vyrušovať, no naozaj o nepríchode nechceli ani počuť. Do Blatnice sme nakoniec dorazili o 03:00, kde nás už čakal Peter (mattas) s poldecákom :) Nedalo sa odmietnuť (a ani sme nechceli). A to sme si s Karolom sľúbili, že pred spaním si dáme pivo, poctivo vlečené až z Popradu. Suma sumárum, späť sme šli o 03:30 :) s budíkom na 07:00. Sen boli naozaj intenzívny a krátky. Niečo s kliešťami a Karolom :)

Ráno nás čakalo prekvapenie –  káva a raňajky! Ako v hotely ! Neskôr sme všetci (novacii rodina, mattas-ovci rodina, DCharlie a Algolka) okolo 08:45 vyrazili na koordináty stretnutia. Tam už čakalo cez 60! ľudí !! Všetci však príjemne naladený. Zoznámil som sa s Bihim (tomu som naozaj rád). Z ostatných som nepoznal nikoho :))) Absolútne nikoho :))

Výšľap k Mažarnej jaskyni to bol parádny a čakala nás tam bonusová, eventová cache, ktorá našťastie nebola v … Zažil som teda prvé, naozaj hromadné logovanie :) A zoznámil som sa s Xandrejom (a samozrejme teda aj s Guľkom), ktorého som nepriamo poznal – teda poznajú sa naši bratia a pracujeme v rovnakej spoločnosti :)

strmina pod Mažarnou jaskyňou
Mažarná jaskyňa

Scenérie nad jaskyňou boli naozaj nádherné, škoda len tých oblakov …

tlsta-5
cestou na Tlstú

… o nič horšie to nebolo na Tlstej :) …

pohľad na Krížnu (vľavo)
panorama z Tlstej
Ostá z Tlstej
tajomstvá Veľkej Fatry

… kde na nás všetkých čakalo Kiriovské prekvapenie – XX fľaší kofoly :) a tombola :) … aaaa narodeninové blahoželanie Guľkovi (o ktorej už konečne viem, že to nie je chlapec ;)) … aaaaaa nová bonusová geocache :)

Kiri (vpravo) a vrcholová kofola
Kiri (vpravo) a vrcholová kofola ...
vrcholová tombola
... Bihi75 & Guľko (zľava) a tombola ...
vrcholová fotografia eventu GC Tulave topanky IV. Tlsta (Velka Fatra)
vrcholová fotografia eventu GC Tulave topanky IV. Tlsta (Velka Fatra), photo by bilulah
kofolové nazdravie s DCharliem
... a unavená Algolka

Zalogoval sme event (doslova log Becehrovky vydávanej DCharliem a Mattasom), posedel som (dozvedel som sa naozaj zaujímavé veci od Joža [arwen] o fotografovaní), zabehal som si (uletel mi listing),

utekám za lietajúcim logbookom (photo by mum_nz)

pokofoloval som  a pokračovali sme s DCharliem a Algolkou ďalej hrebeňom na ďalší vrchol eventu – Ostrú, nevyhnutnú turistickú dvojičku Tlstej. Keďže Karol doslova bežal, dostal som sa do partie k Arwen(ovcom) a dozvedel sa veeeeľa zaujímavých historiek z čias ich vojenčiny, keď ja som mal ešte ani nie 2 roky :) Celkovo som bol prekvapený z toho, ako si človek niekoho predstaví podľa nicku a aké to je potom naozaj naživo :)

prichádzame k Ostrej

No a výhľad z Ostrej je nepopísateľný. Je hádam aj jedným z najkrajších vo Veľkej Fatre :

Ostrá
Ostrá, pohľad späť
Ostrá, pohľad späť II.
Tlstá z Ostrej

Tu sme sa snažili s Karolom robiť kofolový geobufet :) Pitie bolo povinné, aby som nemusel dole niesť tie dve 2l fľaše :) Turistickým finále eventu bol vrchol Kačarovej, na ktorej je schovaná jedna z najstarších pôvodných slovenských geocaches. Cesta k nej viedla úzkym a výhľadmi prepchatým hrebeňom, ktorým sme schádzali už spolu s DCharliem a Algolkou.

DCharlie a Algolka, hreben ku Kačarovej
DCharlie a Algolka, hrebeň ku Kačarovej
Kačarová z Tlstej
strmý a úzky hrebeň z Ostrej ku Kačarovej

Na mieste, kde sme sa rozhodli založiť WC tábor nás práve v najlešom stretli Rizmani, bilulah, Xandrej a Guľko :) Chvíľku sme šli spoločne, no keď Rizmani zavelil kolko za šípkou strmým svahom, pokračovali sme Karolovou cestou, čo sa ukázalo ako naozaj veľmi dobrý nápad :) Na finále sme sa opäť všetci stretli a spoločne logovali túto dnes už kultovú geocache.

logovanie na Kačarovej (DCharlie ala bufetár)
partia geocacherov na Kačarovej (zľava DCharlie, Rizmani, Guľko s Xandrejom, moja hlava a Algolka)
partia geocacherov na Kačarovej (zľava DCharlie, Rizmani, Guľko s Xandrejom, moja hlava a Algolka - photo by bilulah)

Vynikajúcim záverom túry bol, myslím Xandrejov, nápad prebrodiť Gaderský potok :)

brodíme sa hádam 8°C vodou gaderského potoka (photo by bilulah)

Tu sme sa s partiou rozlúčili, čakala nás ešte cesta do Košíc. Teda, aspoň som si to myslel. Algolka totiž dostala druhý dych a navrhla, že keď už sme tu, tak si môžeme vybehnúť na Blatnický hrad a eeeeešte po jednu kešku, čo je a aj sa tak volá – Nad gaderom :) A myslela to vážne.

Blatnický hrad
nad Gaderom

Suma-sumárum, kým sme sa dostali späť do Blatnice, bolo už šero. Ani som radšej nerátal, kedy sa dostaneme do Košíc. U Novacii (a mattasovcov) nás opäť ponúkli – klobáska, zelenina, čajík a koláčiky. VEĽKÁ VĎAKA ZA TOTO VŠETKO ! Samozrejme, vyrazili sme niečo po 21:00 a samozrejme po ďalšie eventové, bonusové kešky v Mošovciah, Blatnici a Kláštore pod Znievom. A samozrejme aj po ďalšie v Martine. Na Dechtároch sme už boli teda naozaj dooosť unavený, najedli sme sa tu ale našťastie odlov kešky sa už nekonal. Asi pri Mengusovciach som už videl behať po ceste bielych ľudí a tak sme sa so Algolkou vymenili. Ju som ešte raz po polhodinke vystriedal a oni potom ešte s Dcharliem potiahli k Algolke domov, do Hája.

Takže to celé zhrniem – ďakujem bihi75+Anajorim+vsetko1 za skvelý geo-event, mattasovcom a novacii za pohostenie a ubytovanie. No a Algolke a DCharliemu za bohovú spoločnosť, čo sme cestou vytvorili :)

[fotogaléria] [panoramatické fotografie] [stránka eventu na gc.com] [diskusia (a linky na fotografie) k eventu na gc.sk] [GPS Kml Track] [EveryTrail]