Martin, bloková pokuta

Áno, je to moja chyba, nevyhováram sa. Išiel som 70km/hod, namiesto nových 50km-hod. Áno, nepopieram. Ale prečo je tá 50tka na 4prúdovom obchvate mesta Martin ?!?!?!?! , obchádzajúcom mesto ? Nemal som hotovosť, našťastie mi policajná hliadka umožnila odbehnúť si do Tesca vybrať si peniaze. Keby radšej chceli merať v meste priamo, či sledovať tú rastúcu agresivitu na nasšich uliciach. Môj osobný dojem je ten, že odkedy je 50tka, ľudia sú agresívnejší.

Written by:

One Comment

  1. Miro
    12/04/2009

    Poznámka na okraj…
    Agresivita nie je následkom existujúcich zmien v automobilovom priemysle – je vždy, tak ako bola vždy predtým jeho symptomatickou súčasťou. Súvisí to okrem iného s tým, že automobil pomáha disciplinovať občanov: dodržiavanie pravidiel, trénovanie sebakontroly sa pestuje pod najtvrdšou sankciou. Navyše motorizmus ako jedinečná voľba pohybu, ako slobodná a elegantná forma premiestňovania je bez zvyšku závislá aj od priestoru, v ktorom sa tento pohyb uskutočňuje. Čím je tento priestor tesnejší, ekologicky a sociálne znehodnotený, obmedzuje zároveň všetko, čím mal pre motoristov pôvodne byť: atraktivitou pohybu. Zdevastované mestá pokryté tonami asfaltu, desaťtisíce vozidiel akoby natrvalo vrastených do zeme – mestské parlamenty už dávno neriešia otázku alternatívnej mobility, ale otázku parkovísk. Nie je preto vôbec zvláštnosťou, že všetko pohodlné a rýchle premiestňovanie dostáva na frak práve v mestskej infraštruktúre. Vodič, pán tvorstva, túto skutočnosť ale ostentatívne obchádza, a ako gazela gnu – je taká elegantná gazela, svoj stvoriteľský princíp alebo symbol stvoriteľského statusu premiestňuje na miesta, kde príroda ešte ako-tak diverzifikuje život a je nosičom jedinečnosti: to nepochybne dosvedčujú aj tvoje fotografie a články. Tam sa ešte z jelenej stupaje dá rozprávkovo prepodstatniť, no neotráviť – chudák Dobšinký, dnes by jeho kedysi večne sliepňajúca lampa iba zbytočne mrhala petrolej: na nič by majster neprišiel.
    Túto malú poznámku necháp ako výčitku – napokon sme rovnako starý; vzoprieť sa totiž zaužívanému statusu, povedzme akejsi forme konzumnej paradigmy, je nielen výnimočnosťou zjavu, ale aj celkom výnimočným precedensom v spoločnosti, ktorá túto možnosť zjavne ignoruje.
    Howgh!
    Zdravi Elner.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.