Trebišov – Kuzmice – Izra – Bohdanovce – Ždana – Košice

Veľmi pekná trasa určená tak pre horské ako aj pre trekové či krosové bicykle. Trasa vedie z Trebišova až do Kalšu po cestných komunikáciach, treba byť preto opatrný. Dopravný ruch na týchto cestách však nie je moc veľký. Od Kalše až po Izru (detto z Izry ďalej) vedie stará asfaltová cesta v relatívne dobrom stave, pričom v jej vrchnej časti sú poškodené pasáže. Prvých 23km (Trebišov – Kalša) trasa pozvoľna stúpa zo 112m.n.m na 213m.n.m. Potom však  na ďalších cca 8km pravidelným stúpaním prekoná výškových 348 metrov. Pokračuje sa klesaním do útrb vulkanického krátera. Našťastie, v prevázdke tu v lete je reštaurácia a tak sa človek mohol aj občerstviť, či doplniť vodu a hlavne sa najesť. Pokračovanie do Košíc začína 3.5km dlhým stúpaním od jazera hore na cestu (150 výškových m), kde treba odbočiť vľavo. Defacto až Košíc už trasa klesá a od križovatky nad Slancom [48.63308,21.45457] pokračuje po cestných komunikáciach. Na tejto ceste je však premávka veľmi hustá. Pri odbočke na Vyšnú Myšľu [48.6438,21.37398] je možné pokračovať dvoma spôsobmi. Prvý predpokladá pokračovanie cestou hore kopcom až do Nižnej Myšle, druhý vedie cez Vyšnú Myšlu a potom popri železnici avšak po veľmi zle značenej modrej cyklotrase. Najskôr vedie popri železnici (cca 10m od nej) a potom sa stočí na poľnú cestu, ktorá vedie až ku prechodu cez Olšavu. Tu si treba dať pozor, pretože v čase po vy339ch zr86kach je tento prechod takmer určite zaplavený [48.61899,21.38143]. To sa stalo aj nám a museli sme zaplavenú oblasť obchádzať až po vykopávky v Kosceleku [48.61273,21.3727].